گارانتی رسمی لنوو

 

در زمینه گزینه رنگی اپل چندین نوع جدید افزوده که می توان به مشکی و مشکی براق اشاره داشت. پس از مدت ها انتظار اپل خطوط آنتن را در آیفون های جدید حذف کرده و به دنبال عمل رقبا، کمپانی مورد بحث نیز محصولاتش را به قابلیت ضد آب تجهیز کرده تا این گوشی های جدید در برابر دیگر تلفن های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشند.

سایز صفحه نمایش و میزان رزولوشن تغییری نداشته اما به گفته اپل سطح روشنایی نسبت به مدل های قبلی 25 درصد پیشرفت داشتند. همچنین شرکت کوپرتینویی طیف رنگی گسترده تری برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در نظر گرفته تا کیفیت تصویر بهتری برای آنها تدارک دیده باشد. در بخش صوتی اپل سنگ تمام گذاشته به شکلی که از اسپیکردوگانه بهره گرفته و این اسپیکرها در قسمت فوقانی و زیرین گوشی های هوشمند جای گرفتند. گفته می شود در زمینه صوتی آیفون های جدید دو برابر حجم صدای بیشتری در مقابل آیفون های قبلی دارند.

در بخش صوتی اپل تصمیم گرفته تا جک صدا را از قسمت زیرین آیفون 7 حذف کند. اپل در حال حاضر همراه با تلفن هوشمند، یک بسته ایرپادز با قابلیت اتصال به شکل لایتینگ ارائه می دهد که در نوع خود بی نظیرست. این نوع ایرپادزها برای افرادی بوده که به دنبال هدفون بی سیم هستند تا سیم ها برای آنها آزاردهنده نباشند. عمر باتری ایرپادز اپل به 5 ساعت می رسد و طراحی نسبتا عجیبی دارد. ما همچنان شاهد بیرون زدگی لنز دوربین در آیفون های جدید هستیم و به لطف حذف آنتن ها  این موضوع کمی از آزاردهنده بودن خارج شده و قابل تحمل است.

به گفته اپل هر دو آیفون به سیستم تثبیت کننده تصویر نوری یا همان OIS مجهز هستند و مدل استاندارد تنها شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی می شود. اما مدل پلاس از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی برخوردارست و هر دو مدل از لنزی با دیافراگم f/1.8 و شش عنصر بهره می برند. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو دارای فلاش LED چهارگانه بوده که در قیاس با مدل قبلی روشنایی بیشتری هنگام تصویربرداری در شب دارد. همچنین یک سنسور همگام سازی برای فلاش LED در نظر گرفته شده تا خود را با نور محیط منطبق سازد.

البته آیفون 7 پلاس از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با لنز 28 میلیمتری بهره می برد که در ثبت تصاویر با جزئیات بالا حرفه ایست. این دوربین قادرست قدرت زوم 10 برابری معادل یک دوربین DSLR داشته باشد. در کنار آن با فناوری ISP این دوربین می تواند زومی با کیفیت بالا داشته و تصاویری دقیق به ثبت برساند.

اپل کلید Home را در آیفون های جدید بروزرسانی کرده به شکلی که جدای از ضدآب شدن، قابلیت  Force Touch پیدا کرده و این یعنی مجهز شدن به موتور جدید taptic برای عملکرد بهتر و پیشرفته تر. به گفته اپل، برنامه های شخص ثالث برای کلید Home جدید قابل سفارشی سازی هستند تا دسترسی سریعتری به آن داشت.

در بخش سخت افزاری اپل بروزرسانی هایی انجام داده که می توان به پردازنده A10 ساخت TSMC اشاره داشت. این پردازنده چهار هسته ای بوده و دو هسته آن 40 درصد عملکرد بیشتری نسبت به A9 دارند. به گفته اپل عمر باتری آیفون 7 بهبود پیدا کرده به شکلی که 2 ساعت بیشتر از آیفون 6اس شده است. این در حالیست بوده آیفون 7 پلاس یک ساعت طول عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون 6اس پلاس دارد.

در زمینه قیمت گذاری، مدل 32 گیگابایتی آیفون 7 بیش از 649 دلار قیمت دارد و این در حالیست که قیمت پایه آیفون 7 پلاس 769 دلاریست. متاسفانه اپل مدل 64 یا 16 گیگابایتی برای هیچ کدام در نظر نگرفته  و تنها در مدل های 32، 128 و 256 گیگابایتی به فروش خواهند رسید. زمان پیش خرید آنها از 9 سپتامبر آغاز می شود اما تاریخ عرضه 16 سپتامبر اعلام شده است.

در اخباری مرتبط  اگرچه اپل در روز معارفه آیفون های 7 اطلاعات کاملی از تلفن هوشمند ارائه دادند اما جزئیات فنی چون حافظه  رم، فرکانس هسته پردازنده و برخی دیگر آشکار نکرد.

این بدان معناست که برای کسب اطلاعات بیشتر می بایست منتظر انتشار جزئیات جدید بود. به تازگی در پایگاه داده بنچمارکی حافظه رم آیفون 7 پلاس مشخصشد. 

باتوجه به این پایگاه، آیفون 7 پلاس حافظه رم 3 گیگابایتی داشته و البته این پایگاه ظرفیت حافظه رم را 2998 مگابایتی ذکر کرده که همان 3 گیگابایت محسوب می شود. چنین ظرفیتی در مقابل آیفون های سال گذشته با حافظه رم 2 گیگابایتی پیشرفت قابل توجه محسوب می شود و پیش از این شاهد چنین افزایش حافظه رم نبودیم.

همچنین شایعات قبل نیز به حافظه رم 3 گیگابایتی آیفون 7 پلاس اشاره داشتند و بیشتر اطلاعات این تلفن هوشمند در گزارش های قبل به آن اشاره شد. 

البته حافظه رم آیفون 7 نامشخص باقی مانده اما پیش از این به حافظه رم 3 گیگابایتی اشاره شده بود. البته انتظار می رود این آیفون 7 باتوجه به ابعاد کوچکتر از حافظه رم 2 گیگابایتی برخوردار باشد. 

درهر صورت جهت کسب اطلاعات حقیقی باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتر و رسمی به بیرون درز کند

 

منبع